09 enero 2010

Caminant per Suïssa (i III)

La tercera ruta de senderisme que vam fer va ser també per la zona de Grindelwald. Eixe matí, després de veure el temps en la televisió suïssa, vam dicidir que aquesta ruta era la millor perque no presentava grans complicacions i podriem estar sobre les 18:00 hores a Grindelwald. Hora en la que deien que es posaria a ploure i, com ens havia passat al llarg del viatge, ens convenia fer cas per la presició que tenen en aquest tema. Així que ens vam decidir pel pic First (2.168m) per començar la nostra ruta.

Ruta First - Llac Bachalpsee - Grindelwald.
En Grindelwald vam deixar el cotxe a una zona d'estacionament on vam trobar lloc, estava una miqueta lluny del punt on teniem que pujar al telefèric, però el poble es veia ple de gent i cotxes... hi havia molt ambient i animació.
La ruta des de First fins el llac Bachalpsee es molt senzilla, es tracta d'un camí de terra, ample i ben senyalitzat on també ens vam trobar amb moltes families amb xiquets i gent gran caminant.
El llac es preciós, es un lloc en una planura des d'on contemplar el paisatge que t'envolta. Un lloc on el cel i la terra es toquen, un lloc on l'aigua, neta, reflexa com un mirall les imatges d'un paisatge que sembla haver-se adormit amb el pas del temps... tranquilitat... i, de fons, el "tolón-tolón" de les vaques i el soroll de l'aigua al caure per la boca del llac al precipici d'un barranc que la farà torrent i a la fi riu.
El camí continua per la vesant dreta del barranc i nosaltres, amb una sensació extraña, abandonem aquell lloc sabent que es un d'eixos que mai es pot oblidar. La sensa es fa estreta i empinada. De tant en tant has d'anar obrint  i tancant les portes del vallat de les terres de pastura per poder passar, fins que tornes a trobar-te amb un camí ample i asfaltat que sembla ser el que utilitzen els propietaris dels camps per anar-hi.
Ací, a  més, comença el bosc, ja que dalt pel fred i les nevades en hivern no creixen els arbres. Aprofitem l'ombra per dinar i continuar la nostra baixada una altra vegada per una xicoteta senda en "zig-zag" plena de grava fins el poble.

6 comentarios:

1. Hola!!!
    Qué imatges més espectaculars. Sembla un lloc on qualsevol estaria encantat de perdre's per uns dies... Jo la primera! jejejeje

ResponderEliminar
  2. Àngels, no tinc paraules per a calificar les impressionants vistes que ens mostres; la foto del llac Bachalpsee és imponent, em recorda un poc al llac de Sant Maurici, en el Parc Natural d'Aigüestortes, que vaig visitar fa uns 10 anys.

No m'agrada la platja, sóc més de paisatges muntanyencs com aquestos. Podria pedre'm en ells una llarga temporada, seria fantàstic, però de moment, em conformaré llegint els teus post's i disfrutant de les seues imatges,.

Vinga, enhorabona pel bloc.

ResponderEliminar
  3. Ai, que il·lusió trobar-vos per ací.
    La veritat es que, com ja sabeu, l'origen d'aquest bloc ve un poc "obligat", però quan acabe l'assignatura m'agradaria convertir aquest lloc en l'espai on tot pugam contar els nostres viatges... (ja ho parlarem).

4. Mol mes xulo aquest blog ... imagine que aprobarás el master ... salutacions desde la muntanya alicantina